Skip to main content

Obsługa limitów i blokad

Obsługa limitów kupieckich i blokad**Ustawienia limitów kupieckich i blokad

Opcje konfiguracyjne limitów kupieckich i blokad znajdują się w Ustawienia Parametry systemu i pozwalają na konfigurację:

  • Obsługa limitów i blokad:

    • Przekroczenie limitu - opcja ta pozwala określić co system ma zrobić w sytuacji, gdy klient przekroczy limit kupiecki podczas składania zamówienia
    • Przeterminowanie limitu - opcja ta pozwala określić co system ma zrobić w sytuacji, gdy zostanie przekroczony termin ważności limitu kupieckiego
    • Automatyczna blokada sprzedaży po upływie określonego terminu - opcja ta określa czy sprzedaż ma być zablokowana dla klienta, który nie uregulował płatności w terminie
    • Liczba dni, po których następuje blokada - opcja ta określa po upływie ilu dni od minięcia ostatecznego terminu płatności, zostanie zablokowana możliwość kupowania
  • Możliwość przedłużenia ważności limitu kupieckiego - pozwala na określenie limitu kupieckiego dla każdego kontrahenta osobno (Karta kontrahenta Finanse)

Ustawienia limitów kupieckich dla kontrahenta

Aby ustawić limit kupiecki dla kontrahenta należy wybrać Kartoteka kontrahenta Finanse Edytuj limit kupiecki. W tej sekcji można ustawić następujące opcje:

  • Limit kupiecki - wartość pieniężna określająca dostępny kredyt kupiecki dla kontrahent. Kontrahent będzie mógł złożyć zamówienie do wartości, którą ustawimy
  • Data ważności limitu - data, po upływie której limit kupiecki zostanie zablokowany

Limity kupieckie a formy płatności

Sprawdzanie limitu kupieckiego jest uzależnione od wybranej formy płatności:

  • Limit kupiecki jest sprawdzany tylko wówczas, jeżeli wybrana forma płatności ma zdefiniowane w ustawieniach sprawdzanie limitu.
  • Jeżeli wybrana forma płatności nie sprawdza limitu kupieckiego, wówczas kontrahent może złożyć nieograniczone zamówienie, limit kupiecki nie będzie brany pod uwagę

Blokowanie i ostrzeżenia z perspektywy klienta

Blokady i ostrzeżenia pojawiają się w momencie złożenia zamówienia przez klienta i mają następujący skutek:

  • Jeżeli skonfigurowane jest ostrzeganie o przekroczeniu lub przeterminowaniu limitu, to wyświetlona zostanie zdefiniowana informacja, ale zamówienie zostanie złożone

  • Jeżeli skonfigurowane jest blokowanie i informowanie o przekroczeniu lub przeterminowaniu limitu, to wyświetlona zostanie zdefiniowana informacja i zamówienie zostanie przekazane opiekunowi handlowemu do weryfikacji

Blokada sprzedaży

W kartotece kontrahenta możemy zablokować sprzedaż, wówczas kontrahent nie będzie miał możliwości złożenia zamówienia.

Aby założyć blokadę kontrahentowi należy:

  • Przejść do kartoteki kontrahenta
  • Kliknąć zakładkę "O firmie"
  • Kliknąć przycisk "zablokuj"
  • Potwierdzić blokadę przyciskiem "OK"

Po tej operacji strona zostanie przeładowania i pojawi się napis "blokada sprzedaży: TAK"

Widok koszyka od strony kontrahenta, po blokadzie sprzedaży:

Aby odblokować składanie zamówień kontrahentowi należy :

  • Przejść do kartoteki kontrahenta
  • Kliknąć zakładkę "O firmie"
  • Kliknąć przycisk "Odblokuj"
  • Potwierdzić blokadę przyciskiem "OK"