Obsługa limitów i blokad
Obsługa limitów kupieckich i blokad**Ustawienia limitów kupieckich i blokad
Opcje konfiguracyjne limitów kupieckich i blokad znajdują się w Ustawienia  Parametry systemu i pozwalają na konfigurację:
- Obsługa limitów i blokad: - Przekroczenie limitu - opcja ta pozwala określić co system ma zrobić w sytuacji, gdy klient przekroczy limit kupiecki podczas składania zamówienia
- Przeterminowanie limitu - opcja ta pozwala określić co system ma zrobić w sytuacji, gdy zostanie przekroczony termin ważności limitu kupieckiego
- Automatyczna blokada sprzedaży po upływie określonego terminu - opcja ta określa czy sprzedaż ma być zablokowana dla klienta, który nie uregulował płatności w terminie
- Liczba dni, po których następuje blokada - opcja ta określa po upływie ilu dni od minięcia ostatecznego terminu płatności, zostanie zablokowana możliwość kupowania
 
- Możliwość przedłużenia ważności limitu kupieckiego - pozwala na określenie limitu kupieckiego dla każdego kontrahenta osobno (Karta kontrahenta - Finanse) 

Ustawienia limitów kupieckich dla kontrahenta
Aby ustawić limit kupiecki dla kontrahenta należy wybrać Kartoteka kontrahenta  Finanse 
Edytuj limit kupiecki. W tej sekcji można ustawić następujące opcje:
- Limit kupiecki - wartość pieniężna określająca dostępny kredyt kupiecki dla kontrahent. Kontrahent będzie mógł złożyć zamówienie do wartości, którą ustawimy
- Data ważności limitu - data, po upływie której limit kupiecki zostanie zablokowany
Limity kupieckie a formy płatności
Sprawdzanie limitu kupieckiego jest uzależnione od wybranej formy płatności:
- Limit kupiecki jest sprawdzany tylko wówczas, jeżeli wybrana forma płatności ma zdefiniowane w ustawieniach sprawdzanie limitu.
- Jeżeli wybrana forma płatności nie sprawdza limitu kupieckiego, wówczas kontrahent może złożyć nieograniczone zamówienie, limit kupiecki nie będzie brany pod uwagę
Blokowanie i ostrzeżenia z perspektywy klienta
Blokady i ostrzeżenia pojawiają się w momencie złożenia zamówienia przez klienta i mają następujący skutek:
- Jeżeli skonfigurowane jest ostrzeganie o przekroczeniu lub przeterminowaniu limitu, to wyświetlona zostanie zdefiniowana informacja, ale zamówienie zostanie złożone
- Jeżeli skonfigurowane jest blokowanie i informowanie o przekroczeniu lub przeterminowaniu limitu, to wyświetlona zostanie zdefiniowana informacja i zamówienie zostanie przekazane opiekunowi handlowemu do weryfikacji
Blokada sprzedaży
W kartotece kontrahenta możemy zablokować sprzedaż, wówczas kontrahent nie będzie miał możliwości złożenia zamówienia.
Aby założyć blokadę kontrahentowi należy:
- Przejść do kartoteki kontrahenta
- Kliknąć zakładkę "O firmie"
- Kliknąć przycisk "zablokuj"
- Potwierdzić blokadę przyciskiem "OK"
Po tej operacji strona zostanie przeładowania i pojawi się napis "blokada sprzedaży: TAK"

Widok koszyka od strony kontrahenta, po blokadzie sprzedaży:

Aby odblokować składanie zamówień kontrahentowi należy :
- Przejść do kartoteki kontrahenta
- Kliknąć zakładkę "O firmie"
- Kliknąć przycisk "Odblokuj"
- Potwierdzić blokadę przyciskiem "OK"